Scanner: Holky z naší školky místo budíčku | E15.cz

Scanner: Holky z naší školky místo budíčku

Scanner: Holky z naší školky místo budíčku
WeChat
• 
ZDROJ: WeChat

Daniel Deyl, Strategie

Krize ekonomická i hudební přináší nezvyklá řešení. V Číně třeba nabízí tamní Standa Hložků, že vás bude každé ráno budit svými songy. Člověčí fantazie je zkrátka nevyčerpatelná. Snad už ta patálie brzy přejde.

McDonald’s vytěsňuje Coca-Colu

Celebrity pomůžou WeChatu. Možná

Když populární čínský zpěvák a herec Čen Kun začal nabízet svým fanouškům, že je za zhruba padesátikorunu měsíčně bude každé ráno budit „osobním“ zavoláním přes mobilní komunikační aplikaci WeChat, marketéři zpozorněli. WeChat, produkt tamní firmy Tencent, vznikl v roce 2011, ale má 236 aktivních uživatelů – a skoro žádný obchodní model. Čen Kun by mohl ukázat cestu, která by vydělala všem; prodávat hudbu celebrit by mohlo zabrat. Pokrok zde zjevně není zadarmo: představa, že Scanneru bude ráno volat nahrávka Terezy Kerndlové, zní jako peklo samo.

Dámy, pozor na Rémy Martin V!

Výrobce „prémiových“ lihovin Rémy Cointreau se rozhodl, že jeho poslední výkřik, čirý nápoj jménem Rémy Martin V, by mělo pít víc žen. Chce za tím účelem rozjet reklamní kampaň. Dobrá zpráva: příchodu hrůzných cukrkandlových spotů se nejspíš nebudeme muset obávat. Firma si usmyslela, že jejím terčem budou hlavně černošky, kterých zase v Česku není tolik. Špatná zpráva: výběrové řízení je sice otevřeno až do konce listopadu, ale Rémy Cointreau chce v médiích utratit jen dva miliony dolarů ročně. Který reklamní boss by za takové drobné byť jen vstal z postele?

Daniel DeylDaniel DeylAutor: Repro Strategie
Daniel Deyl

Barilla jde proti proudu

Neznáte italského výrobce těstovin Barilla? Nevadí; pokud jste zároveň gay či lesbička, ani Barilla nechce znát vás. Šéf firemního představenstva Guido Barilla se nechal slyšet, že „nikdy nebude propagovat své výrobky pomocí vyobrazení homosexuálů“. „Naše rodina je klasická a ženy v ní hrají významnou roli,“ řekl Guido. Vyvolal tím obvyklý lament LGBT komunity a v reakci na něj suše oznámil, že si je vědom toho, že si nejspíš v řečené komunitě mnoho kamarádů nenadělal. Scanner za Barillu doufá, že se jeho výroky řídí pravidlem „špatná reklama lepší než žádná“, nikoli neinformovaností o trendech a společenském dění.

Ústava USA kope za Facebook

Všudypřítomné facebookové tlačítko „like“ je pod ochranou prvního dodatku americké ústavy, tvrdí americká justice. Když se kdesi ve státě Virginia ucházel tamní šerif o znovuzvolení, dva z jeho podřízených „lajkovali“ kampaň jeho oponenta. Šerif však znovuzvolení dosáhl a oba podřízené kvůli tomu vyhodil. Věc se dostala k soudu a po několika odvoláních z obou stran dospěli právníci k názoru, že „like“ je chráněn coby svoboda projevu.

Kouř je i bez ohně

Americkým politikům nestačí, že kouřit už se nesmí ani doma na záchodě. Vystartovali proti výrobcům elektronických cigaret, že je prý jejich marketing příliš agresivní. Dosud existovaly všechny důvody domnívat se, že to, co odpůrcům kouření vadí, je skutečnost, že kouř škodí, ať už kuřákům či jejich okolí. Proč tedy táhnout proti elektronickým cigaretám, které žádný kouř neprodukují? Dráždí snad nekuřáky pouhý pohled na někoho, kdo jen předstírá, že kouří?

Autor: Daniel Deyl, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!