Scanner: Jsme za blbce | E15.cz

Scanner: Jsme za blbce

Scanner: Jsme za blbce
Bez přetvářky. U přijímacího řízení nerozhodují věci, jež se dají naučit nazpaměť, ale hlavně schopnost být svůj, případně umět prodat i jinou část své osobnosti než zarytého pracanta
• 
ZDROJ: profimedia
29. července 2013 • 08:30
Nedivte se, pokud se vás u přijímacího pohovoru v IT firmě zeptají, kolik kaktusů roste v mexické poušti. Nedivte se, až v trafice najdete ženský časopis vystavený na lepším místě než noviny. A už vůbec se nedivte, když vám našeptávač v Googlu radí přesný opak toho, co Bing.

O dvou vyhledávačích

Existuje taková hra: napište větu „the Xbox one is“ do dvou největších internetových vyhledávačů, tedy toho skutečně velkého od Googlu a největšího z malých, Bingu od Microsoftu. Věta vybízí k charakteristice herní konzole, jejímž výrobcem je posledně zmiňovaná firma. Google vám automaticky nabídne „terrible“, zatímco nabídka Bingu je „amazing“. Upozornění: pokud používáte českou verzi obou vyhledávačů, abyste se mohli kochat všemi šesti internetovými stránkami napsanými v češtině, nefunguje to. Google i Microsoft se samozřejmě dušují, že s výsledky vyhledávání nemanipulují. A přesto je podle jednoho vyhledávače Xbox hrozná konzole, kdežto podle druhého je úžasná. Je možné, že lidé jsou loajální k výrobci, a když už jsou jednou spokojeni s Bingem, spíš používají Xbox. A naopak. Ale věříte tomu doopravdy? Scanner je skeptický.

Sociální televize

Jako by televize nenapáchala za dobu své existence dost zla i před vznikem sociálních médií, objevuje se pojem sociální televize. Označuje jev, při němž uživatelé vytěžují několik médií najednou: sledují televizi a zároveň si o tom píší/povídají s jinými lidmi, kteří dělají totéž. Novým nápadem televizních marketérů tedy je nesoutěžit o pozornost diváctva s Facebookem a spol., nýbrž tohoto zvyku využít a podporovat jedno druhým. Publikace BI Intelligence předpokládá, že novému trendu se začnou výrobci televizního vysílání přizpůsobovat. Při každoročních výdajích na TV reklamu (loni to bylo 350 miliard dolarů) to je významná zpráva.

Mobilní reklama: další kolo

Jako každou sezonu i letos předpovídají marketingoví analytici a analytičtí marketéři, že mobilní reklama bude hitem roku; když ne tohoto, jistě už toho příštího. Tentokrát se očekávaná zlatá žíla má otevřít díky šíření mobilních plateb. V USA loni stoupla četnost tohoto způsobu placení na čtyřnásobek roku 2011. Překvapivě významnou roli má hrát Afrika, kde mobilní platby využívají nekvalitní bankovní infrastruktury, ať už to znamená cokoli.

Revoluce potřebuje reklamu

Ne ovšem v tom smyslu, že by bylo třeba propagovat revoluční ideály pomocí reklamy. Naopak, existující reklama slouží jako volání – prozatím pomyslné – do zbraně. Tak je tomu v Brazílii, kde se masy protestující proti nerovnoměrně prosperující ekonomice inspirovaly reklamními slogany. „Vyjdi do ulic“ (Leo Burnett Tailor Made pro Fiat) a „Obr se probudil“ (Neogama BBH pro Johnnie Walker) pochopili protestující jako přímou výzvu k tvorbě pouličních nepokojů. Scanner se domnívá, že Johnnie Walker je ideologicky správný revoluční nástroj. Pro úplnost: obě agentury i jejich klienti se nad interpretací svých sloganů pohoršili.

Seriózně, prosím!

Americký konzervativní časopis New Republic píchl do vosího hnízda, když si položil řečnickou otázku, jestli jsou ženské časopisy schopny přinášet seriózní žurnalistiku. Robbie Myersová, šéfredaktorka bašty globální serióznosti jménem Elle, řekla, že samozřejmě ano. Pozná se to podle toho, že ti, kteří si myslí opak, jsou běloši středního věku. Výsledkem debaty je, že ženské časopisy začaly protestovat proti profesnímu zařazení do kategorie ženských časopisů, když magazíny pro muže jsou vedeny v kategorii general interest. Očekávejme tedy, že problematika, „jaká dieta vede k opakovanému orgasmu“, bude od nynějška zbavena diskriminace a bude se objevovat v rubrice válečné zpravodajství. Evropská unie nařídí, že každý časopis musí alespoň 37 procent obsahu věnovat kosmetice. Scanner už se těší.

Absolut Soleil

Reklamní cirkus se propojil s cirkusem skutečným. Agentura Sid Lee a artistická firma Cirque de Soleil vytvořily společný podnik, jehož účelem je poskytovat „zážitkové programy“ tak či onak propojené s klientovou značkou. Prvním klientem je vodka Absolut. Jak zážitkový program v tomto konkrétním případě vypadá, Scanner bohužel neví.

Cirque du SoleilCirque du SoleilAutor:

PR až do krve

Americký výrobce dámských hygienických potřeb Bodyform osvědčil pohotovost mezi firmami dosud neobvyklou. Partner jedné z jeho zákaznic, jistý Richard O’Neill, napsal na facebookový profil firmy žertovně laděný příspěvek, v němž si stěžoval, že dáma jeho srdce nezažívá při použití výrobků Bodyformu avizované nádherné chvilky, nýbrž se z ní stává „ta holka z filmu The Exorcist“. Bodyform v odpověď okamžitě natočil šot, v němž se CEO Caroline Williamsová (ve skutečnosti je zosobněna najatou herečkou) jakoby omlouvá za desetiletí patologického lhaní v klamavé reklamě, jež „se soustředí více na obecné prvky našich produktů než na karmínové záplavy proudící z našich těl“. Scanner přeje panu O’Neillovi, aby se tím dokázal několik dnů dobře bavit.

Google je za blbce

Internetový gigant Google přiznal, že se při přijímacích pohovorech s potenciálními novými zaměstnanci choval jako pitomec. Jeho pohovory prosluly absurdně těžkými otázkami či úlohami typu „kolik by stálo umytí všech oken v Seattlu?“ nebo „Vymyslete evakuační plán pro San Francisco“. Nápad, jehož autorem byl na začátku tisíciletí jistý Lewis Lin, se neosvědčil. „Bylo to dobré jedině k tomu, že si člověk, který pohovor vedl, připadal ohromně chytrý,“ řekl Laszlo Bock, viceprezident přes personalistiku.

Autor: Daniel Deyl, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!