Scanner: Kolik stojí prodat mýdlo | E15.cz

Scanner: Kolik stojí prodat mýdlo

Scanner: Kolik stojí prodat mýdlo
Kolik stojí prodat mýdlo?
• 
ZDROJ: Pixabay

Daniel Deyl (redaktor týdeníku Euro, pro Strategii)

Za reklamu utrácí na světě nejvíce společnost Procter & Gamble – vydala na ni přes deset miliard dolarů.

Časopis Advertising Age si dal poprvé práci se sestavením vlastního žebříčku největších světových reklamních zadavatelů.

Firmy z jeho první stovky utratily celkem 240 miliard dolarů, „nejlepší pětka“ vypadá následovně: americký výrobce mýdel Procter & Gamble utratil 10,4 miliardy dolarů, nizozemsko-britský výrobce potravin a „produktů osobní péče“ Unilever vynaložil na reklamu 8,9 miliardy dolarů, francouzský producent parfémků a flakonků L’Oréal vydal 8,2 miliardy dolarů, německá automobilka Volkswagen zaplatila 6,6 miliardy dolarů (abychom si nemysleli, že by snad někdy podváděla) a americký telekomunikační operátor Comcast, firma, jež má doma horší pověst než Lucifer, utratil 5,9 miliardy dolarů, aby lidé – co vlastně? Inu, nejspíš aby zapomněli, tipuje Scanner.

Newsweek pomatený

V minulém čísle zmínila Strategie nehodu, která se přihodila renomovanému americkému Newsweeku: ve chvíli, kdy Donald Trump začínal slavit volební vítězství, rozvážely distributoři po celých širých Státech památeční vydání Newsweeku s titulkem „Madam President“.

Scanner: Dlouhý oběd na Fleet Street

Dobrá, stane se. Skutečnost však je mnohem horší: řečené vydání bylo natolik plné podlézavé chvály směrem k Hillary Clintonové, až to připomínalo sovětské časy. I šéfredaktor Newsweeku Matt Cooper o tom později mluvil jako o „trapnosti“. Proč to tedy tiskl?

Vyšlo najevo, že Newsweek ono číslo – svoji výkladní skříň – celé zadal k vypracování cizí firmě. Nikdo z jeho vlastních redaktorů do něho nejen nenapsal ani řádku, nýbrž ani řádku nepřečetl. A pointa? Matt Cooper je dál šéfredaktorem. Scanneru jde hlava kolem.

McKráva

Restaurace rychlého občerstvovacího řetězce McDonald’s zkoušejí podávat čerstvé hovězí namísto zmraženého. Zatím tak činí v 75 restauracích v Texasu a vedení podniku učinilo překvapivé zjištění, že je to drahé a nepraktické. Chce nicméně svoji nabídku zatraktivnit pro ty lidi, jimž záleží na tom, aby jejich hamburgeru nebylo moc zima.

Slavný řetězec zjistil, že prodávat čerstvé hovězí maso místo mraženého je drahé a nepraktické.Slavný řetězec zjistil, že prodávat čerstvé hovězí maso místo mraženého je drahé a nepraktické.Autor: Pixabay

Scanner toto řešení vítá a už se těší, že vzoru McDonald’s budou brzy následovat například zmrzlináři; slogan „Náš nanuk nikdy nemrzl“ potěší zákaznický segment fanoušků fridexu.

Microsoft stárne

Výrobce softwaru, jemuž agresivita vůči konkurenci v minulosti vydělala desítky miliard dolarů, otočil. Nejprve se pokusil usmířit s Applem (jak si reklamní fajnšmekři vysvětlovali jeho nedávný spot se sloganem „Ať je na zemi mír“) a na počátku prosince zveřejnil spot s názvem „Umění harmonie“, jenž nechává různé lidi kdesi na brooklynské straně newyorského Brooklynského mostu vytvářet vizuální umělecké dílo.

Scanner: S dronem na nákupech

Spot vytváří zjevně nechtěný dojem, že všichni vyobrazení umělci mají společné jedno: dostat se přes ten most na druhou stranu, kde jim nikdo neříká, kolik že je na světě krásy a harmonie. Scanner jde také.

Autor: Daniel Deyl (redaktor týdeníku Euro, pro Strategii)
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!