Scanner: Pozor na znásilnění v sexuálním smyslu | E15.cz

Scanner: Pozor na znásilnění v sexuálním smyslu

Scanner: Pozor na znásilnění  v sexuálním smyslu
Od roku 2008 už ve Španělsku skončilo 57 zpravodajských organizací a bez práce se ocitlo kolem 8000 novinářů. Nyní jich tam zbývá asi 40.000, jimž proti stavu před čtyřmi lety klesl plat na méně než polovinu.
• 
ZDROJ: Profimedia.cz
29. prosince 2012 • 08:30
Zakažte médiím mluvit o znásilnění se sexuálním podtextem! Propusťte novináře, kteří dělají dobře svoji práci! Průserářům zdvojnásobte zlaté padáky! A hlavně nepište nic na Twitter!

Samoregulace? Jistě...

Hráči na scéně americké internetové reklamy si před časem oddechli, když se jim podařilo zastavit úmysl zákonodárců regulovat sledování uživatelů internetu za účelem cílení reklamy. Výměnou za to slíbili seberegulaci. Kdykoli jste měli zahlédnout cílenou reklamu, měla u ní být umístěná červená trojúhelníková ikonka (ad options), která by vás upozornila na to, že reklama je produktem online špehování. To je prima – nebýt toho, že na to firmy kašlou. Například Facebook, zdaleka největší prodejce inzerce na americkém online trhu, toto ujednání (přišla s ním střešní organizace Digital Advertising Alliance) nerespektuje vůbec.

„Děláme všechno pro to, aby (kykyryký kokodák),“ reagovalo vedení firmy prohlášením na dotaz časopisu Advertising Age, jak je to možné. Jiný příklad: co se stane, když používáte nový prohlížeč Internet Explorer 10 v nabízeném módu „nesledovat“? Inu, nestane se nic. Cílená reklama se objevuje právě tak jako jinde, jen z ní zmizejí ony červené ikonky. Všechna čest samoregulaci.

Irská schizofrenie

Šéfredaktor irského deníku Irish Daily Star Michael O’Kane odstoupil, protože podle názoru vydavatele zcela dodržoval všechna pravidla své práce. Cože, ptáte se? Řečený deník v září přetiskl fotografie prince Williama a (především) jeho manželky, jak se opalují na Riviéře nahoře bez. V půli listopadu vydal vydavatel listu Independent News & Media dvě prohlášení: „Šéfredaktor O’Kane jednal zcela profesionálně a v souladu s redakčními pravidly,“ zaznělo v jednom. „V souvislosti s vydáním 15. září vyvstaly otázky. Po diskusi na to téma s panem O’Kanem se pan O’Kane rozhodl s okamžitou platností odstoupit z funkce šéfredaktora,“ přineslo druhé prohlášení. A je to; onen smaragdový ostrov je stále plný tajemství.

Antisexistický ombudsman

Britské skupiny hájící práva žen chtějí založit novou instituci, která by dohlížela na to, aby britská média „nenapomáhala rozvoji kultury znásilňování“. Jejich zpráva (publikovaná v neděli 25. listopadu, na niž připadl Mezinárodní den eliminace násilí proti ženám) se opírá o argument, že některé noviny se zmiňují o znásilnění „v sexuálním smyslu“. Zatímco znásilnění je ve skutečnosti borůvkové, předvolební, antistatické, nadzvukové či jakékoli jiné – hlavně ne sexuální. Kam bychom přišli, pohoršil se Scanner.

Šéf BBC padl, ovšem ne zadarmo

George Entwistle pobyl v křesle generálního ředitele britského mediálního konglomerátu BBC pouhých 54 dnů. Poté, co se zjistilo, že pořad Newsnight falešně obvinil z pedofilie několik televizních osobností ze své vlastní minulosti (včetně několika politiků), musel odstoupit. Vaz mu zlomilo vystoupení před radou guvernérů, kde řekl, že „existuje nebezpečí, že BBC bude na skandál reagovat přehnaně“. Přestože měl nárok pouze na odstupné ve výši půlročního platu, dostal zaplaceno za celý rok, tedy 445 tisíc liber. To vyjde bratru na osm tisíc liber denně a kousek. Ve srovnání s 200 tisíci liber týdně pro nejlépe placené fotbalisty to není nic moc, ale Scanner by takový kšeft asi nakonec bral.

George Entwistle: 
Vstříc zlatým zítřkům!George Entwistle: Vstříc zlatým zítřkům!Autor: Profimedia

FT Deutschland über nichts

Sesterská německá publikace renomovaného deníku Financial Times, FT Deutschland, vyšla 7. prosince naposledy. Od svého vzniku v roce 2000 nasbírala na 100 tisíc předplatitelů, ale také přes 250 milionů eur ztráty. Tři stovky převážně hamburských zaměstnanců tak přijdou o práci. Zakladatel titulu, britská skupina Pearson, prodal svůj poloviční podíl vydavatelství Gruner + Jahr, dceřiné firmě největšího evropského vydavatelského domu Bertelsmann, již v roce 2008. Spolu s Financial Times Deutschland skončily i další společně vydávané tituly Capital, Impulse a Börse Online.

Zlatá cibule

„Používat mozek, abyste dostali nápad, a pak jej co nejlépe zavést do praxe? To je stará škola,“ zní v jednom z rozhovorů kvazizpravodajského amerického média The Onion. Lepší je prý založit statisíce robotů, kteří se všichni přihlásí na Twitteru a předstírají, že odebírají vaše zprávy. V čem je vtip? „Netřeba na Twitter nic psát, když to nikdo nečte.“ Proč to zní neortodoxně? Důvod je naštěstí jen ten, že The Onion je přední satirický portál a rozhovor si jen dělá blázny ze sociálního marketingu utrženého ze řetězu.

Autor: Daniel Deyl
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat