STEM/MARK: Co by nás přimělo změnit zdravotní pojišťovnu | E15.cz

STEM/MARK: Co by nás přimělo změnit zdravotní pojišťovnu

STEM/MARK: Co by nás přimělo změnit zdravotní pojišťovnu
Kandidáti na titul Pojišťovna roku 2010 nominováni
• 
ZDROJ: profit
27. července 2013 • 08:30
V pravidelném výzkumu agentury STEM/MARK pro Strategii jsme zjišťovali, co by vedlo Čechy ke změně zdravotní pojišťovny. Nejčastějším důvodem jsou benefity a platby za potřebné lékařské úkony.

Necelá polovina (45 %) internetové populace již někdy změnila svou zdravotní pojišťovnu, častěji ji měnili lidé ve věku 30 až 44 let.

Většina těchto změn však proběhla již před více než rokem, jen minimálně v posledním půlroce. O změně uvažuje 14 procent internetové populace, zbylé dvě pětiny (41 %) internetové populace o změně naopak neuvažují vůbec.
Nejčastějším důvodem, pro který by lidé z internetové populace byli ochotni změnit svou zdravotní pojišťovnu, jsou různé poskytované benefity, například proplácení sportovních potřeb, zdravotních pobytů nebo nákupů v lékárně. Takto pojaté výhody by za důvod ke změně považovaly tři čtvrtiny lidí. Nejlépe pak podobné výhody „zabírají“ na lidi z věkové skupiny 30 až 44 let, celá polovina z nich je uvedla na prvním místě.

Lidé by byli rovněž ochotni změnit pojišťovnu díky lepšímu proplácení lékařských úkonů, které sami potřebují. Tento důvod se častěji vyskytuje opět ve střední a starší věkové skupině. K významnějším impulzům ke změně můžeme počítat skutečnost, zda má konkrétní lékař s danou pojišťovnou smlouvu či ne a také doporučení známých, přátel či kolegů. Poslední zmíněný důvod by častěji byl motivací u těch, kteří o změně teprve uvažují. Reklamní kampaně jednotlivých pojišťoven mají naopak podle vyjádření internetové populace na rozhodnutí o změně pouze minimální vliv.

Důvody pro změnu zdravotní pojišťovnyDůvody pro změnu zdravotní pojišťovnyAutor: STEM/MARK, Strategie

Výzkum byl proveden na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 561 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15 a více let.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!