STEM/MARK: Internetové srovnávače používá takřka každý | E15.cz

STEM/MARK: Internetové srovnávače používá takřka každý

STEM/MARK: Internetové srovnávače používá takřka každý
Tablety
• 
ZDROJ: archiv
Internetové srovnávače cen jsou již běžnou součástí našeho internetového nakupování. Podle exkluzivního výzkumu STEM/MARK pro Strategii je téměř polovina internetové populace je využívá často, další třetina občas.

Nejznámější a nejvyužívanější srovnávač je jednoznačně Heureka (zná ji 72 procent respondentů), s odstupem následují Zboží (19 procent) a Srovnánícen (5 procent). Aktivnějšími uživateli jsou muži a střední věkové kategorie 30–44 let.

Používáte internetové srovnávače cen?Používáte internetové srovnávače cen?Autor: Repro Strategie

Srovnávače používáme ve dvou typických situacích: když víme, co chceme koupit, a potřebujeme porovnat ceny e-shopů (takto je používá 76 procent uživatelů srovnávačů), a když vybíráme konkrétní produkt a k rozhodnutí nám pomáhají recenze a hodnocení zboží (70 procent). Srovnávače ale nabídnou i celé spektrum zboží v dané kategorii, které je k dispozici na českých e-shopech, v situaci, kdy nevíme, co konkrétně chceme. Dále obsahují recenze na e-shopy, podle kterých si ověříme důvěryhodnost obchodu. Mohou i nahradit procházku obchodem při pouhém okukování zboží.

V jakých situacích internetové srovnávače cen používáte?V jakých situacích internetové srovnávače cen používáte?Autor: Repro Strategie

Pokud jde o zpětnou vazbu uživatelů, jsou většinou ochotni dát e-shopu na srovnávači hodnocení, pokud jsou k tomu po nákupu vyzváni (43 procent většinou a 36 procent někdy). Slabší je účast v diskusích a poradnách, kde se uživatelé mohou podělit o své zkušenosti s ostatními. Tuto možnost využívá zhruba polovina uživatelů srovnávačů, a to zpravidla jen zřídka.

Hodnocení nákupu na internetu a příspěvky do diskusí na internetových srovnávačíchHodnocení nákupu na internetu a příspěvky do diskusí na internetových srovnávačíchAutor: Repro Strategie

Výzkum byl proveden 26.–29. 4. 2016 na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 512 respondentů. Výsledný soubor reprezentuje internetovou populaci ve věku 15–59 let podle pohlaví, věku, vzdělání a regionu. Zdroj: STEM/MARK, květen 2016

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!