STEM/MARK: Jak využívá internetová populace slevových akcí | E15.cz

STEM/MARK: Jak využívá internetová populace slevových akcí

STEM/MARK: Jak využívá internetová populace slevových akcí
slevy, výprodej
• 
ZDROJ: profimedia.cz
31. května 2013 • 08:03
Každý člověk alespoň čas od času využije při nákupu nějaké slevové akce. Nejrozšířenější strategií při nakupování obecně je sledování akcí obchodů a časté využívání slevových akcí s tím, že se nevylučuje i nákup bez slev – tímto způsobem se chová zhruba polovina internetové populace.

Přibližně třetina využívá slevy pouze občas, když na ně náhodně narazí v obchodě, a naopak zhruba 15 procent se orientuje výhradně na zboží v akci. Zaměření výhradně na slevové akce deklarují častěji mladí lidé do 30 let a Moravané. Celkově slevy častěji využívají ženy než muži.

Při nákupu potravin dotazovaní obvykle chodí do nejbližšího obchodu a tam hlídají a využívají akční ceny. Pokud jde o koupi oblečení, často obejdou několik obchodů a pak nakoupí v tom, kde je to nejvýhodnější. Sledování reklamních letáků a následné rozhodnutí, ve kterém z obchodů nakoupit, nejčastěji uplatňují při nákupu ostatních potřeb pro domácnost.

Způsoby využití akce či slevy při nákupuZpůsoby využití akce či slevy při nákupuAutor: STEM/MARK, Strategie

Výzkum byl proveden na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 540 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15 a více let.

Autor: pro Strategii, Mark, STEM, Iva Rýznerová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!