STEM/MARK: Plzeň 2015 láká k návštěvě pětinu internetové populace | E15.cz

STEM/MARK: Plzeň 2015 láká k návštěvě pětinu internetové populace

STEM/MARK: Plzeň 2015 láká k návštěvě pětinu internetové populace
Značku projektu Plzeň 2015 město přijalo za své dočasné oficiální logo
• 
ZDROJ: Repro Strategie
10. února 2015 • 07:59
Pro letošní rok propůjčila Evropská unie titul Evropské hlavní město kultury Plzni, která tak má jedinečnou možnost ukázat svůj kulturní potenciál a přilákat pozornost Evropanů. Současně titul získalo belgické město Mons.

Titul EHMK dokáže přesně identifikovat zhruba desetina české internetové populace a další polovina osob o něm v minulosti alespoň slyšela. Častěji tento titul znají muži, lidé s VŠ vzděláním a dále obyvatelé Prahy a Plzeňského kraje (krajů, jejichž metropole dosud titul získaly). Lidé si pod tímto pojmem nejčastěji představují kulturně významné město, které je zvoleno na jeden rok a po tuto dobu pořádá spektrum kulturních akcí (ač Plzni nikdo kulturní význam neupírá, je ve skutečnosti akce zaměřena hlavně na rozvoj kultury a prezentaci daného města).

Chystáte se navštívit Evropské hlavní město kultury 2015?Chystáte se navštívit Evropské hlavní město kultury 2015?Autor: Repro Strategie

Se jmenováním Plzně pro letošní rok je obeznámena čtvrtina internetové populace (většina lidí o něm neví nebo tipuje jiné město, nejčastěji Prahu). Plzeň správně uvádějí hlavně mladí do 29 let, lidé s maturitou nebo VŠ vzděláním a obyvatelé Prahy a Plzeňského kraje. Desetina internetové populace ví o tom, že z českých měst už titul v minulosti získala Praha, ale jen nepatrné procento si vzpomíná, že to bylo v roce 2000. Jedná se častěji o Pražany a lidi s vyšším stupněm dosaženého vzdělání.

A jak se titul odráží v úmyslu letos Plzeň navštívit? Zdá se, že zatím nijak významně. O návštěvě Plzně uvažuje pětina internetové populace, a to převážně v kategorii „spíše navštívím“. Do „kulturní Plzně“ se chystají zejména lidé z vlastního Plzeňského kraje a dále ze sousedních nebo blízkých českých krajů. Přitom jen malá část lidí má vytipovanou konkrétní akci – obyvatelé Plzeňského kraje se nejvíce těší na divadlo, obyvatelé Ústeckého kraje na koncerty, Pražané na pivní dny, Jihočeši na festivaly. Naopak velká část potenciálních návštěvníků se teprve musí s programem seznámit.

Akce tohoto typu schvaluje více než polovina internetové populace, zejména ženy, lidé s maturitou nebo VŠ vzděláním a obyvatelé Plzeňského kraje.

Jak vnímáte akce typu Evropské hlavní město kultury?Jak vnímáte akce typu Evropské hlavní město kultury?Autor: Repro Strategie

Výzkum byl proveden 12.–15. prosince 2014 na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 510 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15–59 let. Zdroj: STEM/MARK, prosinec 2014

Autor: pro Strategii, Mark, STEM, Zuzana Švalbová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!