STEM/MARK: Za streamy platit nechceme | E15.cz

STEM/MARK: Za streamy platit nechceme

STEM/MARK: Za streamy platit nechceme
Stále více lidí dává přednost hudbě z internetu
• 
ZDROJ: archiv
8. září 2015 • 07:59
Strategie ve spolupráci se STEM/MARK zjišťovala, jakému způsobu poslechu hudby dávají lidé přednost. Vítězí internet, ale s poplatky za online hudbu je to u uživatelů horší.

Internet v oblíbenosti zřetelně vítězí nad klasickými nosiči (CD, DVD). Internet preferuje 43 procent internetové populace, a to především muži a mladší generace (15–29 let). Rovněž lidé s nižším osobním příjmem (do deseti tisíc Kč) dávají přednost hudbě z internetu. Nejčastěji deklarované důvody pro tento způsob poslechu je jednoduchost a rychlost získání požadované hudby, široký výběr a také větší praktičnost a skladnost.

Naopak hudbě z klasických nosičů dává přednost 15 procent internetové populace, přičemž častěji to je starší generace nad 45 let, ženy nebo lidé s o trochu vyššími příjmy. Tito lidé jsou na poslech hudby z klasických nosičů zvyklí a někteří deklarují výhodu vyšší kvality zvuku. Čtvrtina lidí (28 procent) pak tyto dva způsoby poslechu hudby střídá podle nálady či situace (např. klasické nosiče využívají v autě a hudbu z internetu naopak doma či v práci).

Mají hudební platformy jako Spotify, Google Play Music nebo Apple Music poskytovat hudbu za poplatek, nebo zdarma?Mají hudební platformy jako Spotify, Google Play Music nebo Apple Music poskytovat hudbu za poplatek, nebo zdarma?Autor: Repro Strategie

Téměř dvě třetiny internetové populace (62 procent) streamují hudbu alespoň jednou týdně (přímo ji sledují nebo poslouchají přes internet, např. z YouTube, rádia či online televize) a více než polovina (54 procent) poslouchá hudbu staženou z internetu také alespoň jednou týdně. Obecně hudbu z internetu, ať už streamovanou, nebo staženou, poslouchají více muži a mladší generace 15–29 let. Přestože je streamování a stahování hudby z internetu vcelku častou záležitostí, pouze pětina internetové populace za ni někdy zaplatila, a to nejčastěji za službu iTunes. Platící jsou častěji lidé z velkoměst, typicky z Prahy.

Muži si častěji vybaví konkrétní platformu, kde za hudbu platili. Nejznámější hudební platformou je Google Play Music, který uvádějí dvě třetiny internetové populace.

Autor: pro Strategii, Mark, STEM, Romana Imríšková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!