V+V telefonují | E15.cz

V+V telefonují

V+V telefonují
Kampaň T-Mobile
• 

Karel Křivan

Vojta Dyk a Vojta Kotek jsou hezkými tvářemi kampaní Vodafonu a T-Mobilu. V prvním kole myslím jasně zvítězil humor a neokoukanost dvojice Kotek-Pavlásek nad hasiči z Nightworks. V další fázi souboje zůstala osvědčená dvojice T-Mobilu, zatímco k hasičům přibyl jako záchranář Pavel Liška.

Problémem obou kampaní je jejich předvídatelnost. Vojta Dyk prostě získává ženy jen svým úsměvem, Pavel Liška je trouba, nešika a buránek, Vojta Kotek si vlastně na fešáka vůbec nehraje, a tak se neusmívá, nýbrž „ksichtí“, a Lukáš Pavlásek musí dělat humor.

Pro obě značky mobilních operátorů musí být problém, že kampaně jsou si čím dál tím víc podobné. Příliš mnoho známých tváří, příliš mnoho „humoru“, příliš mnoho dílů – a kupující aby se v tom pak vyznal. Kampaně se pomalu stávají zaměnitelnými.

Najdi deset rozdílů

Vesnické spoty s Pavlem Liškou jsou lepší než původní hasiči, kteří měli být asi sexy a vtipní, ale jaksi to nefungovalo. Přesto už se mi zajídá využívání Pavla Lišky ve stále stejné poloze vesnického trumpety. I Vojta Dyk sám i Liška sám by zvládli jakoukoli dobře napsanou reklamu. Takhle to vypadá, jako by se Vodafone snažil porazit dvojici Kotek-Pavlásek jejich zbraněmi. Když mají oni hezkého a ošklivého, tak my taky. Což ještě více upozaďuje vlastní produkt a služby.

Kampaň VodafoneKampaň VodafoneAutor:

Kotek s Pavláskem jsou lepší už v tom, že scénář je více soustředěn na ně, divák není tolik rozptylován dalšími postavami, a když, pak mají smysl. Na druhou stranu buď se chlapci již trochu okoukali, nebo vyměnili copywritera, ale rozdíl v humoru oproti první sérii z posilovny a poslední z exotického ráje je asi jako mezi vlnami na Havaji a Mácháčem. Přesto vedou texty diváka více k tomu, o co jde především, tedy k produktu a značce, než konkurenční partička z návsi.

Přes všechnu kritiku jsou texty T-Mobilu zapamatovatelnější a snaží se vytvářet „hlášky“: „…asi jinej gang“, „mistr světa v čekání“, což u Vodafonu postrádám. Ten, zřejmě aby se alespoň trochu odlišil, vsadil na „příběh“, jenže pokud netoužíte vidět Vojtu Dyka v uniformě a Pavla Lišku jako outsidera, tak nejste ničím překvapeni. Reklama Vodafonu je předvídatelná, což ji odlišuje nejen od konkurence (bohužel pro něj), ale především od své vlastní tradice skvělých kreativních spotů (bohužel pro něj).

Čtěte také:

Ve vánoční kampani T-Mobilu se vedle Pavláska s Kotkem objeví i Kohák

Vodafone otvírá vietnamskou prodejnu

Párkaři telekomunikace

Mobilní operátoři jako takoví kvůli svým cenám a ne zrovna vstřícnému přístupu k problémům „malých“ zákazníků ztrácejí sympatie veřejnosti. Stačí si otevřít jakékoli noviny nebo diskusi na sociálních sítích. Technologie a nová média se vyvíjejí směrem, kdy se od nich bude očekávat víc než jen lépe zabalené, stále stejné služby – na řadě je vstřícnost a především schopnost přesvědčit zákazníky, že rozumí současným trendům. Jinými slovy, že nejsou jen číšníci v jídelním voze vlaku nových technologií, nýbrž ti, kteří vyměřují koleje nebo ten vlak přinejmenším řídí.

Kampaně Vodafonu a T-Mobilu jsou špatné ve své podstatě. Nepřináší nic nového. Zatímco vlak nových technologií se řítí bůh ví kam, oni jsou jak prodejci párků na perónu. Není přitom vůbec jasné, zda „jejich“ nádražím budou nové expresy vůbec jezdit.

Autor je PR konzultantem.

Autor: Karel Křivan
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!